یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۴:۲۹:۱۲

مدیرفناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد
ضرورت استفاده از مدیریت فرآیند کسب کار در سازمان
ایران دریلینگ: مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی نفت ایران بر ضرورت استفاده از مدیریت فرآیند کسب کار در سازمان به منظور افزایش کارایی و کاهش هزینه‌ها تاکید کرد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، احمد تولایی؛ مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی نفت ایران در نشست تخصصی سمینار مدیریت پروژه‌ها با رویکرد مبتنی بر BPMS با بیان اینکه سازمان‌ها همواره در مسیر توسعه و حرکت هستند، گفت: در این توسعه نظارت دقیق بر اجرای صحیح عملیات، کاهش هزینه‌های اجرا و تولید، افزایش کیفیت خدمات و محصولات، افزایش رضایت‌مندی مشتریان، در دسترس بودن اطلاعات و آمارها اهمیت خاصی دارد و برای توسعه سازمان، تغییر لازم است و اتخاذ هرگونه تصمیمی برای تغییر در سازمان، می‌بایست با درایت و آگاهی صورت پذیرد. وی به مزیت‌های استفاده ازمدیریت پروژه‌ها با رویکرد مبتنی بر BPMS اشاره و تصریح کرد: مدیریت فرآیند کسب کار فضای افزایش چابکی و کارایی را فراهم می‌آورد و به سازمان اجازه می‌دهد بتواند عملیات سازمان را با اهداف راهبردی، هم‌‌راستا کند.

تولایی تاکید کرد: سیستم مدیریت فرآیند کسب کار در سازمان قابلیت هر تغییری را در زمان موردنظر فراهم می‌کند، در واقع بستر پیشرفت مستمر را ایجاد می‌کند. مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه در صورتی که سیستم مدیریت فرآیند در سازمان اجرا شود، می‌توان اعلام نمود که سازمان یک سازمان فرآیند محور است، تصریح کرد: به عبارت دقیق تر، BPM تعامل‌های جاری بین افراد، سیستم‌ها و فرآیندهای کسب و کار را هماهنگ می‌سازد. در واقع با پیاده‌سازی BPM، شرکت‌ها قادرند فرآیندهای کسب و کار سازمان خود را هماهنگ کرده و ارتقا بخشند. وی افزود: با مدیریت فرآیند کسب و کار مشتری می‌تواند اطلاعات و محصولات را هر چه سریع‌تر دریافت کند و این امر رضایت مشتری را به دنبال دارد و رضایت مشتری نیز مترادف با سود بیشتر سازمان است.
 
تولایی کاهش هزینه‌های اجرایی و افزایش بهره‌وری، یکپارچگی داده و اطلاعات، دریافت نتایج سریع در مقابل ساخت نرم‌افزارهای سفارشی یا پیاده‌سازی ERP، ایجاد مبنای تعریف سیاست گذاری‌ها، تهیه‌ گزارش‌ها و تحلیل‌های اجرایی و مدیریتی و افزایش رضایت مشتری را ازنتایج کارکردهای سیستم مدیریت فرآیندهای کسب و کار معرفی کرد. وی با یادآوری این نکته که فرآیندهای کلیدی کسب و کار به فرآیندهایی اطلاق می‌شود که بیشترین نقش را در موفقیت یک سازمان ایفا می‌کنند، گفت: این فرآیندها به طور مستقیم با اهداف تجاری خاص و یا اهداف قابل سنجش و ارزیابی در ارتباط هستند. این فرآیندها، تعیین کننده برتری یک سازمان در عرصه رقابت هستند. تولایی تاکید کرد: نرم افزار‌هایی که براساس این ابر تکنولوژی (BPMS) خلق می‌شوند، نقش بسیار حیاتی در افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های یک سازمان دارند تا جایی که استفاده از این راهکار جهانی نه تنها هزینه‌ای برای سازمان محسوب نمی‌شود بلکه به عنوان یک سرمایه‌گذاری موثر مورد توجه سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگی در دنیا واقع شده است.

وی، درست عمل نکردن بخش‌های مختلف سازمان؛ بودجه، حاکمیت، انتظارات، دامنه و اندازه، سیاست‌های سازمان، مهارت و تخصص، نیروی انسانی و نبود دیدگاه فرآیندی را از عمده دلایل شکست سازمان‌ها در پروژه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات معرفی کرد. تولایی همچنین از عدم تطابق نیازهای کسب و کار و از بین رفتن نیازها که دلیل آن فاصله بین تقاضا و تولید است را از بزرگترین دلایل شکست پروژه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات دانست و افزود: افت انعطاف‌پذیری سازمان، تولید سامانه‌های با قابلیت مشابه، افزایش هزینه‌های تولید و نگهداشت، عدم تمایل مدیران به ادامه تولید و توسعه سامانه‌های اطلاعاتی و تبدیل شدن سامانه‌های تولید شده به دکور را از مهمترین چالش‌های فناوری اطلاعات در سازمان‌ها عنوان کرد.


  کد خبر : 386
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :